Już niedługo wrzesień, a wraz z nim rozpoczęcie roku szkolnego. Jak co roku wraca wtedy problem zbyt ciężkich plecaków, które ważą stanowczo zbyt dużo, oraz kwestia drugiego śniadania, które powinno być pyszne, zdrowe i właściwie przygotowane.

Na szczęście w sklepikach szkolnych coraz częściej można dostać zdrowe i odpowiednie dla dzieci produkty, jednak nie każdego stać na to, by jego dziecko codziennie robiło zakupy, a poza tym mały człowiek może nie poradzić sobie z takim zadaniem.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu drugiego śniadania? Przede wszystkim muszą to być produkty, które wytrzymają całodzienne noszenie w tornistrze, a w dodatku niezbyt intensywnie pachną – własnoręcznie wykonane masło czosnkowe jest niewątpliwie zdrowe, ale lepiej je zostawić w domu. Dla młodszych dzieci lepiej jest przygotować mniejsze porcje – na przykład dwie małe kanapeczki, a nie jedną dużą – maluch najprawdopodobniej nie zje całej na raz, resztę wyrzuci, a potem będzie chodzić głodne.

Oprócz kanapki w drugim śniadaniu powinien znaleźć się jakiś owoc. Przy jego wyborze również należy zwrócić uwagę na to, by był łatwy do przeniesienia i zjedzenia – doskonale sprawdzają się jabłka, które są dość twarde, by wytrzymać kilkugodzinne przenoszenie w plecaku.

Jeśli jednak twoje dziecko nie przepada za owocami lub woli jeść je na podwieczorek w domu, koniecznie włącz do szkolnego menu stuprocentowy sok owocowy w przystosowanym dla maluszka opakowaniu. Takie soki oferuje Victoria Cymes. Soki na licencji Tom i Jerry to soki owocowe 100%, w trzech, ulubionych przez dzieci smakach – jabłkowym, pomarańczowym i wieloowocowym. Soki opakowane są w wygodne kartoniki 200 ml ze słomką, a znani i lubiani bohaterowie kreskówek na opakowaniach będą zachęcają do zabawy. W dodatku jedno opakowanie tej wielkości to jedna z pięciu dziennych porcji warzyw, owoców lub soków, zalecanych przez specjalistów.